Werken bij Rungis: Digitaal orderpicken geeft energie

We beleveren onze klanten, de chef-koks en Horecaondernemers, elke dag opnieuw met vers groente en fruit op een manier die niemand ons nadoet. In dit blog zoomen we in op de ontwikkelingen bij afdeling Orderpick. Dit belangrijke werk maakt het verschil tussen een tevreden of teleurgestelde klant.

We beleveren onze klanten, de chef-koks en Horecaondernemers, elke dag opnieuw met vers groente en fruit op een manier die niemand ons nadoet. Dagelijks zetten alle afdelingen van Rungis een topprestatie neer. We nemen je in de Medewerkers nieuwsbrief mee langs de verschillende afdelingen en praten je bij over de nieuwste ontwikkelingen bij Rungis. Deze editie zoomen we in op de afdeling Orderpick.

Van net gestarte collega naar groente expert
Boodschappen voor de chef

Onze collega’s die s ‘nachts en overdag de bestellingen voor de Rungis klanten verzamelen doen ‘de boodschappen voor de chef’. Dit belangrijke werk maakt het verschil tussen een tevreden of teleurgestelde klant. Door teleurstellingen te voorkomen hoeven we bijvoorbeeld niet dezelfde dag nog na te rijden naar de klant en zorgen we dat steeds meer klanten Rungis aanbevelen aan collega’s. Kortom, de orderpickers bij Rungis hebben belangrijk en verantwoordelijk werk binnen Rungis.

Foto: collega Luciano

Let’s go digital

Om als Rungis orderpicker je werk goed en op een fijne manier te doen, helpt het als je niet te veel hoeft te zoeken en direct merkt of je het goede product hebt gepakt. Digitaal orderpicken helpt hierbij. Op de handscanner zie je welk product je moet pakken, de producten komen op de scanner te staan. Dit alles in de volgorde die fijn en efficiënt is om als route door de loods te lopen.

Van net gestarte collega naar groente expert

Per gepakt artikel wordt gevraagd de barcode op de stelling te scannen. Heb je per ongeluk het verkeerde product gepakt? Dan krijg je dit direct in je scherm te zien, zo leer je snel en eenvoudig. Binnen de kortste keren is een nieuwe Rungis collega en ware groente expert!

Recht op het doel af

Tijdens het uitmelden laat je het bestel- en voorraadsysteem van Rungis weten hoeveel stuks of welk gewicht naar de klant gaat. Deze informatie is van belang om de klant een juiste factuur te kunnen sturen en geeft informatie aan de Rungis collega’s van de inkoopafdeling. In de situatie voor het digitaal orderpicken werden tijdens ‘het lopen van de producten’ aantekeningen op papier gemaakt over aantallen en gewichten die naderhand in ‘de flex’, de computer in de loods, werden ingegeven. In de nieuwe digitale situatie vindt het ‘registreren’ direct plaats. Dat scheelt weer een flinke en foutgevoelige tussenstap!

Het aantal 100% kloppende orders is nog nooit zo hoog geweest
Sturen op klanttevredenheid

De afgelopen maanden zijn we gestart met digitaal orderpicken, steeds meer orders zijn niet meer via papier maar ‘digitaal gelopen’. Dit zien we terug in de ‘weetjes’, het aantal 100% kloppende orders is nog nooit zo hoog geweest. Het orderpick team blijft ontwikkelen, dat geeft heel Rungis energie. Geweldig opgepakt collega’s, Complimenten!

Rungis weet: groente is de basis om een gerecht te maken. Je hoeft geen week te wachten tot iets er is. Ze hebben alles van kleine boertjes tot internationale producten.

Rungis is een ware trendsetter op het gebied van AGF. Ik werk al langere tijd met Rungis samen en ze dagen me uit steeds nieuwe producten uit te proberen.