Dry Aged rode biet wint Innovation of the Year Award
Op dinsdag 24 september mocht Beetz Europe tijdens de Future Awards van We’re Smart de prijs in ontvangst nemen voor “Innovation of the Year” voor het product Dry Aged Biet. De jury prees de Dry Aged Biet om zijn veelzijdigheid in smaak en textuur.
De Future Awards werden uitgereikt tijdens een speciaal diner, waarbij de Nederlandse chef Emile van der Staak van De Nieuwe Winkel officieel toetrad tot de selecte groep van “Untouchables” van We’re Smart. Slechts twee andere chefs, namelijk Xavier Pellicer (Healthy Kitchen) en René Mathieu (La Distillerie), maken deel uit van deze “Untouchables”.
Tijdens het diner bereidde chef Xavier Pellicer het hoofdgerecht met de Dry Aged Biet. De Beet Wellington werd door alle aanwezigen zeer goed ontvangen en de reacties waren lovend. Xavier Pellicer en René Mathieu waren onder de indruk van de smaak en textuur van de Dry Aged Biet en de vele toepassingen die het product biedt.
Onder de indruk van de smaak en textuur van de Dry Aged Biet en de vele toepassingen die het product biedt.
De Dry Aged Biet wordt door Beetz geproduceerd op de biologische poldergronden in Flevoland en is het ultieme voorbeeld van een product waaraan de chef nog zijn eigen twist kan geven. Beetz is sinds het voorjaar bezig chefs te inspireren en enthousiasmeren met dit innovatieve product. Samen met haar partners en de Chefs Club zet Beetz zich volop in om kennis en inspiratie te delen met de foodservice. De leden van de Chefs Club, Gijs Kemmeren (Vannu), Geert-Jan Vaartjes (Restaurant Ode & Aan Tafel), Yannick Roodhof (Sukerieje) en Yornie van Dijk, inspireren hun vakgenoten meerdere keren per jaar met veelzijdige recepten voor elk niveau. De Dry Aged Biet is verkrijgbaar bij Rungis.
Iets voor jou?
Alles over de unieke smaak, bereidingsmogelijkheden én hoe je deze zowel als klant als niet klant of particulier kan bestellen, lees je terug in onze blog.